Gyümölcsöt naponta 3-szor!

Sok gyermek nem eszik elegendő gyümölcsöt és zöldséget, és gyakran nem is tudja róla, hogy valójában milyen finom. Pedig fontos szerepet játszanak az egészséges táplálkozásban. Az egészség megőrzése szempontjából javasolt napi zöldség-gyümölcs fogyasztás minimálisan 400 g, de az ideális 600-800 g lenne. 

A gyümölcsök jótékony hatása akkor érvényesül, ha naponta legalább 3-szor fogyasztunk belőlük! Ezért fogyasszunk zöldséget, gyümölcsöt és gyümölcslevet naponta 3-szor és erre buzdítsuk gyermekeinket is! Fontos helyes étkezési szokások kialakítására ösztönözni a fiatalokat, ők ugyanis tanulmányok szerint többnyire később, felnőtt korban is kitartanak e szokások mellett.

Az egyszeri adag mennyisége legegyszerűbben úgy határozható meg, hogy egy porciónak az számít, ami egy tenyerünkben elfér. Mivel a gyerekeknek kisebb, a felnőtteknek nagyobb a tenyere, így a módszer jól alkalmazkodik a testi adottságokhoz.

3 jótanács:

  1. Ha napközben megéhezünk, a legjobb természetes csemege a gyümölcs.
  2. A gyümölcs a legjobb desszert, nem tartalmaz zsírt, viszont tele van vitaminnal, édes és finom.
  3. Igyunk 100%-os gyümölcslevet! Egy adag zöldséggel v. gyümölccsel egyenértékűnek tekinthető 1 pohár 100%-os gyümölcslé elfogyasztása (pl. az új, 100%-os Kubu sárgarépa-őszibarack-alma illetve a sárgarépa-narancs-alma gyümölcslevekből).

 Ha többet szeretne tudni a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács „Naponta 3x3” kampányáról, látogassa meg a www.3x3.hu Internet oldalt.